Teeme Viimsis digipöörde!

Arvo Saat - kandidaat nr 178, Eesti esimese arvutikooli, Tallinna Arvutikooli asutaja, tegevjuht, koolitaja
Viimsi valla hariduskomisjoni staažikas liige
Digipööre Viimsis!

Digipöörde eesmärk hariduses on digivõimaluste teadlik ning tark integreerimine õppeprotsessi. Digiseadmete kasutamisega rikastatakse õppetööd ja arvestatakse paremini õppijate vajadusi ja võimeid, aidates neil saavutada paremaid õpitulemusi. Digipöörde eesmärk Viimsi vallas on elanikele pakutavate teenuste kättesaadavuse kiirus ja kvaliteet, vallavalitsuse töö efektiivsus ja läbipaistvus uute ning turvaliste IKT lahenduste abil.

Klassikaline tõde eesmärgist ütleb: kui Sa ei tea, kuhu Sa pead jõudma, siis suure tõenäosusega Sa õigesse kohta ei jõua! Viimsi valla haridusvõrgu, noorsootöö, haridusasutuste info- ja kommunikatsioonitehnoloogia ning lasteaedade arengukavade  vastuvõtmine näitab, et haridusasutuste juhid, valla juhid ja volikogu liikmed on seadnud haridusega seonduvad teemad prioriteetseks. Haridusasutuste juhtidel ja vallaametnikel on nüüd kohustus teha õigeid valikuid ja mõistlikke otsuseid. Uute lasteasutuste hoonete avamisega on Viimsis juba harjutud, nüüd on aeg sisuga sisuliselt tegeleda ka valla kui haridusasutuse pidaja vaates.  

Panustame õpetajate koolitamisele!

Valla ametnikud on kindlasti kursis infoga, mida riik seaduste raames pakub haridusasutustele. Riigi poolt on loodud õpetajatele vajalikud arendusprojektid, kus üheks oluliseks valdkonnaks on IKT-alase hariduse edendamine lasteaiast elukestva õppeni. Haridusasutused saavad 2018.a. uue IKT õppekava. Kas aga haridusasutused ja õpetajad ootavad seda? Koolitades Tallinna ja maakondade lasteaedade õpetajaid arvutikasutamise baasteemadel, tuleb tõdeda, et koolitusele tulles on paljudel arvutioskus väiksem, kui tema 6-aastasel kasvandikul. Aasta lõpuks on kindel plaan kallutada vaekauss ikka õpetajate poolele, et nad saaksid aru, mida lapsed IT-vahenditega teevad ja kuidas õpetamist efektiivsemaks ning lastele atraktiivsemaks muuta. Viimsi valla õpetajad on oluliselt teadlikumad, aga kiirelt muutuvas IT-maailmas on kõigil õppimist palju.

Teeme Viimsis digipöörde!

Digipöörde programmis nähakse ette koolitusi, mis toetavad õpetajate tehnoloogiakasutamisoskuste arendamist muutunud õpikäsituse rakendamisel. Äsja ilmunud Riigikontrolli digipöörde audit on pessimistlik: „digipöörde eesmärkideni jõudmine üldhariduskoolides kavandatud aja jooksul on vähetõenäoline“. Digipöörde elluviimiseks on võimalik arengukiirendina kasutada Euroopa Liidu toetusfondide raha. Selleks peavad vajalike tegevuste eesmärgid olema selged, järjekord läbi mõeldud, raha jagunemine ja täpsed summad eri tegevustele välja arvestatud ning rahastamisallikad olemas, mida katab toetusfond, mida riik, mida vald. Viimsi igas koolis täita sisuga innovaatilised mõisted: tehnoloogiaõpe, robootika, digipädevus, nutiring jt.

Kiire internet firmadesse ja kodudesse tagab Viimsis uute töökohtade tekkimise ja innovaatiliste firmade tegevuse koondumise Viimsisse.

 

Tule E-hääletama, see on kiire ja turvaline! E-valimine võimaldab aega säästvalt hääletusel osaleda kõigil innovaatilistel inimestel, paljudel noortel emadel, tegusatel ärimeestel, vähese liikumisvõimega inimestel, pensionäridel, ka välismaal olevatel Viimisi elanikel. Viimastel valimistel on veerand valijaskonnast osalenud just e-hääletamisel ja enim on e-hääli antud IRL-i kandidaatidele.

Koostöö on edu aluseks:
Riik tagab põhikoolidele kiire internetiühenduse, õpetajate koolitamise.
Vald tagab haridusasutuste (sh. lasteaedade) IT ja tehnilise baasi, piisava arvu haridustehnolooge ja IT tugiisikuid, lisatasud tehniliste ringide juhendajatele, ringide osalustasud.
Haridusasutus tagab õpetajate koolitustel osalemise, viib õppetöösse uued digilahendused ja metoodikad, kaasab ringidesse tehnoloogiaid tundvaid lapsevanemaid.